تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
جالب است ۰
در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران مطرح شد

فعالان صنعت غذا برای معرفی توانمندی‌های این صنعت به جهان مشارکت کنند

در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران بر لزوم مشارکت جدی فعالان صنعت غذا در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی این حوزه از جمله نمایشگاه گلفود دبی 2025 تأکید شد.
فعالان صنعت غذا برای معرفی توانمندی‌های این صنعت به جهان مشارکت کنند
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،حضور هدفمند و پررنگ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با هدف معرفی توانمندی‌های صنعت غذای ایران از جمله نکاتی بود که در نشست اخیر کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران مورد تأکید قرار گرفت.
بر اساس آنچه در این نشست مطرح شد نمایشگاه گلفود دبی 2025 قرار است 29 بهمن تا 3 اسفند 1403 برگزار شود. این دومین حضور ایران در این نمایشگاه خواهد بود.
در این جلسه همچنین جزئیاتی از نمایشگاه شیرینی و شکلات که قرار است 28 تا 31 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، توسط جمشید مغازه‌ای عضو کمیسیون و دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران، ارائه شد.
با توجه به اهمیت فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه صنعت غذای ایران که توانسته طی دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی در حوزه تولید و صادرات انواع محصولات با استانداردهای جهانی داشته باشد، شریف نظام‌مافی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس نیز با حضور در این نشست کمیسیون صنایع غذایی از برنامه‌ریزی و برگزاری کنفرانس «ایران گرین» با موضوع غلات در مهرماه با هدف معرفی کلیه زنجیره این بخش خبر داد.
بر اساس اظهارات او در دنیا به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، ایران نمی‌تواند در برخی از گردهمایی‌های جهانی حضور قوی داشته باشد بنابراین اتاق مشترک ایران و سوئیس تصمیم گرفت با استفاده از پلتفرم تجاری «ایران گرین» ظرفیت‌های خود را این بار در حوزه غلات به کشورهای علاقه‌مند، معرفی کند.
طبق گزارشی که در این نشست ارائه شد، بین 450 تا 500 تاجر از سایر کشورهای دنیا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.
در ادامه این بحث، نظام‌مافی از اهمیت فعال شدن تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی در حوزه پوشش نیاز کشورهای حوزه خلیج‌فارس در بخش صنایع غذایی سخن گفت و تأکید کرد: این کشورها نسبت به امنیت غذای خود حساس و نگران هستند، بنابراین باید با توجه به توانایی که در ایران وجود دارد، سعی کنیم با افزایش سطح استانداردهای تولید، بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حوزه صنایع غذایی را در اختیار بگیریم.
در بخش دیگری از نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، اعضا با توجه به اهمیت شناخت فعالان این حوزه در کل زنجیره تأمین، تشکیل یک ساختار نظام‌مند برای پیوند واحدهای مرتبط زنجیره صنعت غذا را با پیگیری توسط یکی از اعضای کمیسیون، تصویب کردند.
معرفی مسابقه طراحی بسته‌بندی (ایران استار) موضوع دیگر این نشست بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، سازمان جهانی بسته‌بندی و اتحادیه آسیایی بسته‌بندی در سطح بین‌المللی شکل گرفتند و از اهمیت بسته‌بندی انواع محصولات صحبت می‌کنند.
در حال حاضر 60 کشور عضو سازمان جهانی هستند و آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌هایی را در سطح جهانی و در حوزه بسته‌بندی تصویب کردند و این امر به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال شود.
با توجه به ضرورت ارتقای تکنیک‌های بسته‌بندی در ایران، می‌توان بر اساس آنچه به صورت بین‌المللی انجام می‌شود، عمل کرد و زمینه‌ای را فراهم ساخت تا در قالب یک مسابقه، نوآوری‌های بسته‌بندی در بخش‌های مختلف، معرفی و بهترین‌ها، تشویق شوند.
در همین راستا مسابقه‌ای در ایران با عنوان «ایران استار» و با رویکرد بسته‌بندی هوشمند طراحی شده و هیات داوران آن هم از سایر کشورها انتخاب شدند؛ طبق مصوبات بین‌المللی هیات داوران نباید از کشوری باشند که قرار است مسابقه در آنجا برگزار شود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqt97.ak9734prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین