تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
جالب است ۰
تورم سالانه کانادا در ماه آگوست ۲ درصد افزایش یافت و پایین‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۱ را ثبت کرد.
صعود تورم کانادا
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ، مقامات آماری این کشور اعلام کردند تورم مصرف‌کننده کانادا در ماه آگوست سالانه ۲ درصد افزایش یافته که با کندترین سرعت از فوریه ۲۰۲۱ صعود کرده است.
این رقم نسبت به ۲.۵ درصد افزایش سالانه در ماه جولای کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی از رشد ۸.۱ درصدی سالانه ثبت شده در ماه ژوئن ۲۰۲۲ است؛ زمانی که بالاترین میزان برای شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ۳۹ سال گذشته را ثبت کرد.
اداره آمار کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد کاهش نرخ تورم در ماه آگوست تا حدی به دلیل کاهش قیمت‌ سوخت بود، با این حال، هزینه بهره وام مسکن و اجاره، بیشترین سهم را در افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست داشتند.
به‌طور ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافت که کمتر از تخمین‌های بازار بود.این رقم همچنین نسبت به کاهش ۰.۴ درصدی ماهانه در ماه جولای کاهش نشان می‌دهد. کاهش ماهانه به دلیل کاهش قیمت‌های حمل‌ونقل هوایی، بنزین، پوشاک و کفش و تورهای مسافرتی بوده است.
کاهش در ماه آگوست ۲۰۲۴ عمدتا به دلیل کاهش قیمت نفت خام در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی در ایالات‌متحده و کاهش تقاضا در چین بود. شاخص هزینه بهره وام مسکن با سرعت کمتر، به افزایش خود ادامه داد اما با افزایش سالانه ۱۸.۸ درصدی، برای دوازدهمین ماه متوالی صعود کرد، پس از اینکه در ماه آگوست ۲۰۲۳ با افزایش ۳۰.۹ درصدی به اوج خود رسید.
بانک مرکزی کانادا در  چهارم ماه سپتامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش داد که سومین کاهش نرخ آن در بیش از چهار سال است.   کاهش قبلی نرخ بهره بانک مرکزی در پنجم ماه ژوئن و ۲۴ جولای انجام شد و نشست بعدی سیاست پولی آن در ۲۳ اکتبر به پایان می‌رسد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdciz5av.t1avv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین