تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
جالب است ۰
بازار طلا خیال آرام گرفتن ندارد و روند حرکت این دارایی محبوب از ادامه رکوردشکنی آن در آینده خبر می دهد.
نفس‌گیری طلا برای جهش
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ، در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (سوم مهرماه)، قیمت هر اونس طلا تا سطح ۲۶۳۹ دلار بالا رفت اما در ادامه به سطح ۲۶۳۰ دلار رسید.
بررسی روند هفته جاری نشان می‌دهد که طلا تمایل به شکستن سقف قیمت خود دارد. طلا در یک ماه گذشته ۴.۴ درصد و در یک سال بیش از ۳۷ درصد افزایش قمیت داشته است. پیش‌بینی بازار نسبت به کاهش سیاست‌های انقباضی از یک سو و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک از سوی دیگر از عوامل افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن همچون طلا شده است.
نقره نیز همگام با طلا پس از ثبت رکورد ۳۱ دلار و ۱۲ سنت به سطح ۳۰ دلار و ۹۰ سنت عقب‌نشینی کرد. آمارها نشان می‌دهند که نقره در یک ماه گذشته ۲.۷ درصد و در یک سال نیز ۳۲.۶ درصد افزایش قیمت داشته است.
کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره فدرال رزرو و انتظار برای ادامه سیاست انبساطی بر جذابیت فلزات گرانبها افزوده است. در این باره، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت: با توجه به بهبود وضعیت بازار کار و کنترل تورم که سریعتر از انتظارات بود، برنامه عادی‌سازی سیاست پولی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، اجرا خواهد شد.
در حال حاضر معامله‌گران بازار فلزات گرانبها منتظر گزارش هزینه‌های مصرف‌کنندگان و اظهارات جدید مقام‌های فدرال رزرو برای ارزیابی حرکت بعدی بانک مرکزی هستند.
امروز بازار نفت خام نیز شاهد افزایش قیمت انواع نفت بود. بر اساس گزارش اویل پرایس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با حدود ۲.۵ درصد رشد به ۷۵ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز ۲.۶ درصد بالا رفت و به ۷۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید.
در معاملات امروز، قیمت مس، فولاد و زغال‌سنگ نیز شاهد افزایش بود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcf1tdc.w6dcvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین