تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
جالب است ۰
بانک تجارت در شهریور با شناسایی 3.2 همت درآمد تسهیلات مشارکت مدنی توانست تراز خود را به خوبی رشد دهد و بخشی از عملکرد ضعیف ماه‌های گذشته خود را پوشش دهد.
رشد تراز وتجارت با درآمدهای مشارکتی
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،تراز کل بانک در این ماه به 4.4 همت رسید که 22 درصد بیشتر از ماه قبل است و تراز 6 ماهه به 13.8 همت رسید که در مقایسه با دوره مشابه 27 درصد افت داشته است. البته با توجه به عدم تطابق درآمد تسهیلات در گزارش مذکور به نظر اشتباهی در ثبت داده‌ها به وجود آمده و تراز مذکور باید حدود 880 میلیارد تومان بیشتر گزارش می شد. 
 
 تراز تسهیلات و سپرده بانک در دو ماه ابتدایی منفی بود، در خرداد به دلیل درآمد سایر تسهیلات به 2 همت رسید، در تیر و مرداد تقریبا سر به سر بود و در شهریور با رشد خوبی به 2.5 همت رسید(البته با فرض درآمد 9.3 همت اعلامی که ممکن است به 10.2 همت اصلاح شود و رقم مذکور را 880 میلیارد افزایش دهد) و درنتیجه تراز 6 ماهه رقم 4.1 همت ثبت شد. البته که این عملکرد ضعیفی برای بانک تجارت به حساب می‌آید ولی بانک به واسطه محدودیت‌های زیادی که در خصوص نرخ و اعطای تسهیلات داشته و همچنین افزایش هزینه‌هایی که از سمت سپرده‌ها به آن تحمیل شده، شیوه درآمدی خود را به سمت درآمدهای غیربهره‌ای برده و به همین دلیل در تراز کلی عملکرد بهتری داشته است.
 
در این ماه حجم تسهیلات بانک 2.2 درصد و حجم سپرده‌ها 1.2 درصد افزایش داشته و ترکیب آنها تغییر محسوسی داشت. همچنین سرمایه‌گذاری در اوراق به میزان 6 همت افزایش داشته و در سایر بخش‌ها نیز تغییرمهمی وجود نداشت. 
https://sarmayegozarionline.ir/vdci5qav.t1avp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین