تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴
جالب است ۰
بر اساس گزارش جدید مرکز آمار اعلام شد:

رشد تورم خوراکی‌ها در شهریور ماه امسال

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، تغییر نرخ سالانه تعداد ۲۳ قلم کالای خوراکی، از نرخ تورم نقطه‌ای (۳۱.۷ درصد) بالاتر بوده است.
رشد تورم خوراکی‌ها در شهریور ماه امسال
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود با عنوان« تغییرات متوسط اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری» اعلام کرد: در شهریور ماه امسال از میان ۵۳ قلم خوراکی منتخب، تغییر نرخ سالانه تعداد ۲۳ قلم، از نرخ تورم نقطه‌ای (۳۱.۷ درصد) بالاتر بوده است.
براساس این گزارش، تورم « شکر، قارچ، لوبیا چیتی، مغز گردو، فلفل دلمه‌ای، چای خارجی بسته‌ای، سس گوجه فرنگی، قند، هندوانه، هلو، انار، لپه، سیب، گوشت گوسفند، عدس، لوبیا قرمز، کشمش پلویی، شیرخشک، گوجه فرنگی، پیاز، لیمو ترش و هویج فرنگی» بیش از ۳۱.۷ درصد و بالاتر از تورم نقطه‌ای بوده است.
همچنین، تورم «هویج فرنگی،لیمو ترش و پیاز» بالای ۷۰ درصد، «گوجه فرنگی و شیر خشک» بیش از ۶۰ درصد و «عدس، لوبیا قرمز و کشمش پلویی» بیش از ۵۰ درصد بوده است. در مقابل اما تورم «روغن نباتی جامد، روغن مایع و پسته» منفی بوده است.
نان و غلات
در بخش دیگری از گزارش مرکز آمار به تغییر متوسط اقلام خوراکی در شهریور امسال در مقایسه با ماه قبل اشاره شده است.
بر اساس این گزارش، در گروه نان و غلات، اقلام «شیرینی خشک» با ۱.۸ درصد و «برنج خارجی درجه یک» با ۱.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.همچنین، بیشترین کاهش قیمت مربوط به «رشته آش» با منفی۴.۳ درصد است.
گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن
در گزارش مرکز آمار ایران آمده است؛ در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «مرغ ماشینی» با ۵.۱ درصد و «ماهی‌قزل آلا» با ۱.۹ درصد است.
لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن
همچنین، در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ» با ۵.۶ درصد و «کره پاستوریزه» با ۴.۵ درصد و ماست پاستورریزه» با ۲.۱ درصد است.
میوه و خشکبار
از سویی دیگر، در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «کشمش پلویی» با ۳ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هندوانه» با منفی ۲۳ درصد، «خربزه» با منفی۱۹.۲ درصد و «هلو» با منفی ۱۰.۵ درصد است
سبزیجات و حبوبات
آنطور که در گزارش مرکز آمار ایران آمده است؛ در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «خیار» با ۱۳.۵ درصد، «هویج فرنگی» با ۹.۸ درصد و «قارچ» با ۷.۹ درصد است.
همچنین، بیشترین کاهش قیمت مربوط به «گوجه فرنگی» با منفی ۱۰.۴ درصد و «پیاز» با منفی ۵.۰ درصد است.
قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها
بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه فرنگی» با ۳.۷ درصد و «رب گوجه فرنگی» با ۳.۲ درصد است.
رشد تورم خوراکی‌ها در شهریور ماه امسال
https://sarmayegozarionline.ir/vdcb00bw.rhbwapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین