تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
جالب است ۰
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی این آمادگی را دارد تا پس از معرفی وزارت نیرو تسهیلات ارزی ۷ میلیارد دلاری را به فعالان تجدیدپذیر پرداخت کند.
اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزی به تجدیدپذیرها
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،علیرضا صالح امروز در ششمین همایش انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به برنامه صندوق توسعه برای حمایت از صنعت برق، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا ۷.۵ میلیارد دلار مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی را نیز با معرفی وزارت نیرو پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تسهیلات ۱۲.۵ میلیارد دلاری برای توسعه نیروگاه‌ها اختصاص داده است، افزود: از این میزان ۷.۵ میلیارد آن برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد دلاردتسهیلات ارزی برای توسعه تجدیدپذیرهاست.
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی یک صندوق بین نسلی است، گفت: منابعی که در این صندوق قرار می‌گیرد برای نسل آینده یک سرمایه‌گذاری خواهد بود.
صالح با بیان اینکه صندوق از سال ۱۳۸۹ حدود ۱۴۶ میلیارد دلار را از منابع مختلف وارد صندوق کرده که بخشی از آن تسهیلات داده شده است، تاکید کرد: حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق برای تأمین مالی نیروگاه‌ها تخصیص یافته است.
وی با اشاره به لزوم اصلاح نرخ صفر سوخت از سوی وزارت نیرو، تصریح کرد: اگر این اصلاح صورت نگیرد، مشکلات تداوم خواهد داشت، آمادگی داریم برای منطقی کردن این نرخ همکاری کنیم.
به گفته معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی تاکنون در بازپرداخت تسهیلات تجدیدپذیرها مشکلی نداشته‌ایم اما اگر بازیگران زیاد شوند، ممکن است با چالش مواجه شویم لذا باید برای این مساله تدبیر شود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfevdc.w6dceagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین