تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
جالب است ۰
تابستان داغ تجارت خارجی کشور؛

رشد ۹.۴ درصدی تجارت خارجی کشور در تابستان

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع تجارت غیرنفتی کشور در فصل تابستان به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به تابستان سال قبل با رشد ۹.۴ درصدی همراه بوده است.
رشد ۹.۴ درصدی تجارت خارجی کشور در تابستان
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع تجارت غیرنفتی کشور در فصل تابستان به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به تابستان سال قبل با رشد ۹.۴ درصدی همراه بوده است.
سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: در تابستان امسال تجارت غیرنفتی کشور به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که از این میزان ۱۲.۳ میلیارد دلار صادرات و ۱۸.۳ میلیارد دلار واردات انجام شده است.
وی افزود: میزان صادرات کشور در تابستان امسال نسبت به تابستان سال ۱۴۰۲ رشد ۶.۲ درصدی داشته و میزان واردات به کشور در تابستان امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۱.۶ درصدی داشته است.
لطیفی افزود: در تیرماه امسال سه میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار کالای ایرانی صادر شده (رشد ۱۰ درصدی)، در مرداد ماه، با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مرداد سال قبل، چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی صادر شده و در سومین ماه تابستان نیز ۳.۹ میلیارد دلار (کاهش ۷.۱ درصدی) کالای ایرانی صادر شده است.
وی در خصوص واردات کالا در تابستان گفت: پایین‌ترین میزان واردات کالا به کشور در تابستان مربوط به تیر ماه با سه میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار بوده که نسبت به تیر ماه سال ۱۴۰۲ با کاهش ۲۸.۴ درصدی همراه بوده، بیشترین میزان واردات با ۶.۴ میلیارد دلار و رشد ۲۱.۶ درصدی مربوط به مرداد ماه بوده و بعد از آن در شهریور ماه ۶.۳ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده که ۱۲ درصد بیشتر نسبت به شهریور سال قبل بوده است‌.
لطیفی در پایان گفت: تراز تجاری کشور، در فصل تابستان امسال با اضافه شدن واردات بیش از ۲.۵ میلیارد دلار طلا و خودرو، در کنار نهاده‌های تولید، نهاده‌های دامی و ماشین الات صنعتی، با وجود رشد صادرات، به منفی ۶ میلیارد دلار رسید. میزان تجارت کشور در تابستان امسال نسبت به فصل بهار نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdci3yav.t1avy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین