تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
جالب است ۰
وزارت اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد

بزرگترین اقتصاد اروپا 0.2 درصد کوچک می‌شود

زوددویچه تسایتونگ، پرتیراژترین روزنامه آلمان، در گزارش جدید خود از قصد کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد آلمان توسط وزارت اقتصاد این کشور خبر داد.
بزرگترین اقتصاد اروپا 0.2 درصد کوچک می‌شود
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ، روزنامه زوددویچه تْسایتونگ روز یکشنبه گزارش داد که وزارت اقتصاد آلمان قصد دارد پیش‌بینی رشد اقتصادی خود در سال ۲۰۲۴ را کاهش دهد و انتظار دارد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا ۰٫۲ درصد کوچک‌تر شود.
پیش‌بینی انقباض تعدیل‌شده با تورم، که این وزارتخانه قرار است روز چهارشنبه منتشر کند، به دنبال پیش‌بینی قبلی دولت مبنی بر رشد ۰٫۳ درصدی در سال جاری پس از انقباض ۰٫۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ است. ماه گذشته هم موسسه‌های اقتصادی پیشرو آلمان پیش‌بینی خود برای سال ۲۰۲۴ را به ۰٫۱ درصد کاهش دادند.
وزارت اقتصاد آلمان به رهبری رابرت هابک از حزب سبز همچنین قصد دارد برای سال آینده پیش‌بینی رشد اقتصادی ۱٫۱ درصدی را اعلام کند که نسبت به ۱ درصد پیش‌بینی قبلی کنی افزایش خواهد داشت.
زوددویچه تْسایتونگ بدون ذکر منبع همچنین اعلام کرد پیش‌بینی رشد برای سال ۲۰۲۶ هم ۱٫۶ درصد تعیین‌شده است و این بهبود پیش‌بینی متکی بر بسته‌ای از اقدامات دولت برای تحریک رشد اقتصادی است.
هابک در گفتگو با این رسانه گفت که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ اما اگر اقدامات رشد دولت به‌طور کامل اجرا شود، اقتصاد طی دو سال آینده شاهد «رشد قابل‌توجه قوی‌تری» خواهد بود، که نیاز به حمایت همه کشورهای منطقه دارد.
وزارت اقتصاد آلمان هم اظهارات هابک را تائید کرده؛ اما از اظهارنظر بیشتر خودداری کرده است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbgzbw.rhbw9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین