تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
جالب است ۰
خبر خوش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برای سهامداران عدالت:

مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت تمدید می‌شود

حجت اله صیدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه جلساتی با اعضای کانون سهام عدالت برای ادامه برگزاری مجامع استانی سهام عدالت تشکیل شده، گفت: مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت تمدید می‌شود.
مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت تمدید می‌شود
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که پیش از این به کلافی سردرگم تبدیل شده بود و در دوره‌های مدیریت قبلی سازمان بورس به نتایج قابل قبولی دست پیدا نکرده بود، در دوره مدیریت جدید اما وارد فاز جدیدی شده و قرار است با تشکیل جلسات سکاندار جدید ساختمان شیشه ای مطهری با اعضای کانون سهام عدالت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به تازگی برگزار شده، گره‌های کور این کلاف به زودی باز شود و خبرهای خوشی به گوش سهامداران برسد.
پیش‌تر، ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ، ارزش هر شرکت استانی سهام عدالت را قریب به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.
در همین ارتباط، حجت‌اله صیدی، ریس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگویی از تمدید مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد: در پی برگزاری جلساتی با اعضای کانون سهام عدالت فضا برای برگزاری مجامع سهام عدالت آماده شده و به‌زودی سهامداران عدالت خبرهای خوبی خواهند شنید.
دلایل برگزار نشدن مجامع استانی سهام عدالت
اخیرا، ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهاداردر گفت وگو با خبرنگار «سنا»، آماده نبودن صورت‌های مالی را دلیل لغو مجامع ۵ شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از جمله استان‌های سیستان وبلوچستان در نیمه دوم شهریور ماه اعلام کرده بود.
او اضافه کرده بود: در صورتی که شورای عالی بورس، زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را، برای به‌روز کردن صورت‌های مالی تمدید کند، سازمان بورس پیگیر برگزاری دوباره مجامع در موعد مقرر خواهد بود، در غیر این صورت مطابق دستورالعمل انضباطی، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.
اجازه‌ هیچ گونه توقفی در برگزاری مجامع سهام عدالت داده نمی‌شود
پیش از این، هادی محمدپور، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس نیز در گفت وگو با خبرنگار «سنا»، از بررسی موضوع توقف برگزاری برخی مجامع سهام عدالت در این شورا خبر داده و گفته بود: اجازه‌ هیچ گونه توقفی در برگزاری مجامع سهام عدالت داده نمی‌شود.
او درعین حال تاکید کرده بود: ناظران مجلس در شورای عالی بورس به طور جدی پیگیر این موضوع خواهند شد تا این روند به صورت نظام‌مند ادامه داشته باشد.
ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اخیرا با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مجمع ۵ شرکت‌سرمایه‌گذاری استانی برگزار شد، گفته بود: مجامع ۶ استان لغو و مجامع ۴ استان به دلیل تصویب نشدن صورت‌های مالی و رعایت نکردن مصوبات شورای عالی بورس تشکیل نشد.
قول مساعد مجلس برای رفع مشکلات مجامع سهام عدالت
این گفته ها در حالی مطرح می شود که جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به تازگی در نشست مشترک کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرده بود: با توجه به مباحثی که رییس سازمان بورس در این نشست مطرح کرد؛ نمایندگان مجلس هم برای کمک به حل مسائل مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و ساماندهی آن‌ها به مسوولان بازار سرمایه قول مساعد دادند. همچنین، در این جلسه، مقرر شد؛ اجازه استفاده از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای حل مشکلات سهام عدالت و همچنین توسعه بازار سهام داده شود.
فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت وگو با «سنا» گفته بود: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و همچنین واگذاری‌ سهام عدالت به جاماندگان برابر اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام می‌کند.
بر این اساس، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه مجمع ۵ شرکت‌سرمایه‌گذاری استانی شامل استان‌های «گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه» برگزار شد. «قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین و یزد» جزو ۴ استانی بودند که مجامع آنها به دلیل تصویب نشدن صورت‌های مالی و رعایت نکردن مصوبات شورای عالی بورس در نیمه ابتدای امسال برگزار نشد. همچنین، مجامع ۶ استان‌ «فارس، خوزستان، همدان، کردستان، خراسان جنوبی و ایلام» نیز به دلیل به روز نبودن اطلاعات تعاونی‌ها و آماده نبودن صورت‌های مالی لغو شد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvoeo.uqeoizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین