تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
جالب است ۰
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بهتر است در بودجه سال 1404 منافع بازار سرمایه لحاظ شود. برای این مهم نیازمند ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاران بورس هستیم.
لزوم اصلاح سیاست رفع تعهد ارزی به نفع بازار سرمایه
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مهرداد بائوج لاهوتی، ساماندهی سیاست‌های ارزی را برای رونق تولید در شرکت‌های صادرکننده بورسی یک ضرورت دانست و گفت: چند نرخی بودن ارز باعث ضرر و زیان‌ تولیدکنندگان و واردکنندگان شده است، بر همین مبنا، یکی از موضوعات مهم در بودجه ۱۴۰۴، ساماندهی نرخ‌های متعدد ارز است.
او افزود: نابسامانی‌های نرخ ارز ضمن تاثیر منفی بر بازار سرمایه، باعث شده تولیدکنندگان نتوانند مواد اولیه یا کالاهای مورد نیاز خود را به موقع تهیه و با قیمت‌های بالاتری نیز آن را به فروش برسانند.
اثر رفع تعهد ارزی بر بازار سرمایه
نماینده مردم لنگرود با اشاره به این‌که فشار رفع تعهدات ارزی باید از روی دوش شرکت‌های صادرکننده برداشته شود، اعلام کرد: رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور یک ضرورت است و بر بازار سرمایه تاثیر بسیاری دارد. با توجه به ۱۷ میلیارد دلار ناترازی ارزی در سال گذشته، بهتر است برای ارتقای انگیزه تولیدکنندگان، برای انجام صادرات، دولت و تیم اقتصادی آن، به منظور رفع تعهدات ارزی اقدامات موثری صورت دهند. البته اصلاح سیاست رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می‌بایست به نحوی کارشناسانه و با رعایت اقتضائات صنایع انجام شود.
لزوم اصلاح نرخ نیما
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: سیاست دولت چهاردهم کاهش تعداد نرخ‌های ارز است، بر این اساس افزایش نرخ دلار نیما در دستور کار قرار گرفته، این تصمیم به سودآوری صنایع و شرکت‌ها در بازار سرمایه کمک می‌کند.
او تاکید کرد: با توجه به گره خوردن معادلات اقتصادی با معادلات سیاسی و اثر آن بر بروز نوسان در بازار سرمایه، بهتر است با انجام اقداماتی قدرت رقابت تولیدکنندگان بورسی در بازارهای صادراتی حغظ شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد با ساماندهی موارد ذکر شده در بودجه ۱۴۰۴ بازار سرمایه بتواند به جایگاه اصلی خود دست یابد و منابع مالی و سرمایه گذاری‌ها را به نفع بخش تولید جذب و تجهیز کند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcb5wbw.rhbw0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین