تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
جالب است ۰
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از بین ۱۶۵ کشور از جایگاه ۲۶ به ۲۰ ارتقاء یافت.
ارتقای ۶ رتبه‌ای جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی استاندارد
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ، «مهدی اسلام پناه» امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت هفته استاندارد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: در دوره ۳۵ ماهه تحولی سازمان ملی استاندارد، با تاکید و اهتمام بر جوانگرایی و چرخش نخبگانی، ارتقای جایگاه زنان، هوشمندسازی و ارتقای شفافیت با حذف امضاهای طلایی و سامانه محوری، تاکید بر حکمرانی عالمانه و حقوق عامه، ارتقای چشمگیر جایگاه سازمان استاندارد و عضویت در ۷۰۲ کمیته تخصصی محقق شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه‌داد: در این مدت ۶۵ هزار و ۶۹۵ رای در استانداردهای بین المللی به ثبت رسید و عضویت در مجامع بین المللی که از فرایندهای سخت بود محقق شد.
وی با اشاره به جهانی شدن امضای ایرانی و همترازی ها استاندارد ایران در عرصه بین المللی، گفت: از افتخارات سازمان ملی استاندارد، اجباری کردن استانداردها بود که در همین راستا استانداردهای پوشاک، نوشت افزار و کاغذ کتاب درسی به روز رسانی شد.
اسلام پناه ابراز داشت: همچنین اجرای تکالیف و ماموریت های قانونی معوقه، توقف تولید هشت خودرو، انجام آزمون های مختلف، تولید جعبه امن نمونه برای مشتقات نفتی، کسب رتبه شفافیت در دستگاه های اجرایی و کسب رتبه برتر در جشنواره «شهید رجایی» رقم خورد.
وی گفت: برنامه ها و اقدامات تحولی سازمان استاندارد با حداقل نیروی انسانی و بودجه سازمانی بوده است، با این حال نیت ما در سازمان پشتیبانی حقوقی از مدیران کنترل کیفیت و خانواده استاندارد است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت و استانداردسازی بدون بخش خصوصی محقق نمی شود، گفت: استانداردسازی بدون همکاری تشکل ها، نخبگان و اتاق‌های بازرگانی از مرحله نظارت تا فرهنگ‌سازی امکان پذیر نخواهد بود و با شکل گیری تشکل ها و انجمن ها شاهد ارتقای کیفیت خواهیم بود.
وی از دولت چهاردهم درخواست کرد تا در جهت قانون تقویت و توسعه استاندارد یاری کرده و در تامین نیروی نخبه، بودجه سازمانی و تجهیز آزمایشگاه ها حمایت کند تا استانداردسازی و کیفی سازی به طور کامل محقق شود.
 مراسم گرامیداشت هفته استاندارد با شعار «استانداردها، مشارکت مردمی، جهش تولید و توسعه اقتصادی» با حضور مسئولان در اجلاس سران در حال برگزاری است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjaoeo.uqeohzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین