تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۰
بر اساس داده‌های آماری مدیریت امور ناشران بورس تهران مشخص شد:

رشد ۱۶ درصدی مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران

گزارش مدیریت امور ناشران بورس تهران حاکی از آن است که مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت‌ تولیدی پذیرفته شده در این بورس در نیمه نخست امسال، ۱۶ درصد رشد داشته است. همچنین، درآمد ۳۷ درصدی صنعت محصولات شیمیایی ناشی از رشد دلار نیما بوده است.
رشد ۱۶ درصدی مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،گزارش مدیریت امور ناشران بورس تهران حاکی از آن است که مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت‌ تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران با رشد ۱۶ درصدی از ۲۵۵ همت در شهریور ماه پارسال به ۲۹۷ همت در شهریور امسال رسیده است.
داده‌های آماری این گزارش نشان می‌دهد؛ مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت‌ تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران با کاهش دو درصدی از ۳۰۲ همت در مرداد ماه امسال به ۲۹۷ همت در شهریور ماه رسید.
هم‌چنین، مجموع درآمد نیمه نخست امسال با رشد ۲۵ درصدی ۱،۷۵۲ همت و درآمد نیمه نخست سال گذشته ۱،۴۰۵ همت بوده که از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است. درآمد شهریور امسال نیز ۲۹۷ همت و میانگین درآمد نیمه ابتدای امسال ۲۹۲ همت بوده که ۱.۵ درصد رشد داشته است.
دلایل رشد ۳۸ درصدی درآمد صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری
براساس این گزارش، درآمد صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری در شهریور سال جاری نسبت به شهریور پارسال ۳۸ درصد افزایش یافته است. این افزایش درآمد عمدتا ناشی از افزایش نرخ بهره تسهیلات و ورود پول از سایر بازارها به سمت بانک‌ها بوده و موجب افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت بانکی در این صنعت شده است.
هم‌چنین، درآمد این صنعت در مرداد ماه ۲۵ درصد، در تیرماه ۴۲ درصد، خرداد ۲۹ درصد، اردیبهشت ۴۴ درصد و فروردین ماه ۳۷ درصد بوده است.
رشد ۳۷ درصدی درآمد صنعت محصولات شیمیایی
افزون براین، درآمد صنعت محصولات شیمیایی در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور پارسال معادل ۳۷ درصد افزایش یافته است. افزایش درآمد این صنعت ناشی از رشد نرخ دلار نیمایی بوده است.
کاهش ۱۶ درصدی درآمد صنعت خودرو
از سوی دیگر، درآمد صنعت خودرو و ساخت قطعات اما در شهریور امسال، ۱۶ درصد کاهش داشته است.
درآمد این صنعت در مرداد ماه ۷۸ درصد، در تیرماه ۴۰ درصد، در اردیبهشت ۲۸ درصد و در فروردین ماه ۱۳۳ درصد بوده، درحالی که درآمد این صنعت تنها در خرداد ماه امسال ۳ درصد کاهش داشته است.
هم‌چنین، درآمد صنعت کانه‌های فلزی در شهریور امسال ۲۹ درصد، فلزات اساسی ۲ درصد، خرده فروشی ۷۱ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر۶ درصد، مخابرات ۲۹ درصد، فرآورده‌های نفتی ۲۵درصد، سیمان، آهک و گچ ۲۹ درصد و سایر صنایع ۱۲ درصد بوده است.
رشد ۱۶ درصدی مبلغ فروش ماهانه ۲۷۶ شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس تهران/ رشد دلار نیما علت اصلی افزایش ۳۶ درصدی درآمد صنعت محصولات شیمیایی
برای مشاهده متن کامل این گزارش کلیک کنید.
https://sarmayegozarionline.ir/vdciu3av.t1av52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین