تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۹
جالب است ۰
گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد؛ تورم سالانه بخش صنعت درشهریور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱.۲ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۱.۲ درصدی تورم سالانه بخش صنعت
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که تورم بخش صنعت از ۲۵.۹ درصد شهریور پارسال به ۲۴.۷ درصد در شهریور امسال رسیده است.
شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت
دربخش دیگر گزارش مرکز آمار ایران آمده است؛ شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در شهریور ماه امسال معادل ۱۲۵۸.۷ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین این شاخص، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۱.۸ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است.
کاهش تورم سالانه
بر اساس این گزارش، در شهریور ماه امسال، تورم سالانه گروه «ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر» با ۴۳.۴ درصد بیش از سایر گروه‌ها بوده است.
در عین حال، تورم سالانه گروه «ساخت انواع نوشیدنی‌ها» با ۳۹.۷ درصد و «ساخت تجهیزات برقی» با ۳۶.۳ درصد به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.
گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که؛ کم‌ترین تورم سالانه با ۱۳.۹ درصد مربوط به گروه «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» است.
پس از این گروه، «ساخت فلزات پایه» با ۱۴.۴ درصد، «ساخت محصولات یارانه‌ای، الکترونیک و نوری» با ۱۹.۷ درصد و ساخت منسوجات با ۱۹.۹ درصد کمترین تورم را به خود اختصاص داده اند.
افزایش تورم نقطه به نقطه
برپایه گزارش این مرکز، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در شهریور ماه ۱۴۰۳، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۱.۸ درصد است که در مقایسه با مرداد ماه امسال در ماه قبل (۲۰.۲ درصد)، ۱.۶ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۱.۸ درصد افزایش دارد.
گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که؛ در این ماه بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۳۵.۶ درصد مربوط به گروه «ساخت چرم و محصولات وابسته» بوده است.
کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۸.۲ درصد مربوط به گروه «ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت» است.
کاهش ۱.۲ درصدی تورم سالانه بخش صنعت/ کمترین و بیشترین تورم متعلق به کدام گروه صنایع است؟
افزایش تورم ماهانه
افزون براین، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در شهریور ماه ۱۴۰۳، نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۴ درصد است که در مقایسه با مرداد ماه (۰.۶ درصد)، ۰.۸ واحد درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل، ۱.۴ درصد افزایش دارد.
هم‌چنین، در این ماه بیش‌ترین تورم ماهانه با ۱۱.۵ درصد مربوط به گروه «ساخت پوشاک» و کم‌ترین تورم ماهانه با ۰.۳ درصد افزایش مربوط به گروه‌های «ساخت منسوجات» است. همچنین در این ماه شاخص گروه «ساخت سایر مصنوعات» بدون تغییر مانده است و گروه «ساخت فلزات پایه» با تورم منفی ۰.۵ درصد مواجه بوده است.
کاهش ۱.۲ درصدی تورم سالانه بخش صنعت/ کمترین و بیشترین تورم متعلق به کدام گروه صنایع است؟
برای مشاهده اطلاعات تکمیلی گزارش مرکز آمار ایران کلیک کنید.
https://sarmayegozarionline.ir/vdchzvn6.23nwvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین