تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
جالب است ۰
روسای دارایی جهانی این هفته در بحبوحه عدم اطمینان شدید در مورد جنگ در خاورمیانه و اروپا، اقتصاد چین و نگرانی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واشنگتن گرد هم خواهند آمد.
نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی زیر سایه تردید برگزار می‌شود
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،نشست‌های سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی قرار است بیش از ۱۰ هزار نفر از وزارت‌های دارایی، بانک‌های مرکزی و گروه‌های جامعه مدنی را برای بحث در مورد تلاش‌ها برای تقویت رشد ناهموار جهانی، مقابله با مشکلات بدهی و تأمین مالی انتقال انرژی سبز گرد هم بیاورد.
موضوع اصلی که تمامی این مباحث را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد، احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر خواهد بود که درنتیجه آن، او با اعمال تعرفه‌ها و استقراض عظیم جدید آمریکا و دور شدن از همکاری‌های اقلیمی، سیستم اقتصادی بین‌المللی را متحول خواهد کرد.
جاش لیپسکی، یکی از مقامات سابق صندوق بین‌المللی پول که اکنون ریاست مرکز ژئواکونومیکس شورای آتلانتیک را بر عهده دارد، می‌گوید: مهم‌ترین موضوع برای اقتصاد جهانی، نتیجه انتخابات آمریکا، در دستور کار رسمی این هفته نیست، اما در ذهن همه است. زیرا این انتخابات پیامدهای بزرگی بر سیاست تجاری، آینده دلار و اینکه رئیس بعدی فدرال رزرو چه کسی خواهد بود اثرگذار است و همه این‌ها بر هر کشوری در جهان تاثیر خواهد داشت.
تا حد زیادی انتظار می‌رود که در صورت پیروزی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری در رأی‌گیری ماه آینده، همکاری‌های چندجانبه دولت بایدن درزمینهٔ مسائل آب و هوایی، مالیات و کاهش بدهی‌ها از سر گرفته شود.
این دیدارها که از روز دوشنبه آغازشده است، احتمالاً آخرین دیدار برای جانت یلن، وزیر خزانه‌داری که رهبری بسیاری از تلاش‌های چندجانبه اقتصادی و آب و هوایی دولت بایدن را بر عهده داشت خواهد بود. یلن گفته است که «احتمالاً» در پایان دوره ریاست جمهوری جو بایدن در ژانویه، کارش به پایان رسیده است.
انتظار می‌رود که رشد احساسات تجاری ضد چین و برنامه‌های سیاست صنعتی کشورهای ثروتمند، که با افزایش شدید تعرفه‌های دولت بایدن بر خودروهای برقی، نیمه‌رساناها و محصولات خورشیدی چین نمایان شده است، موضوع اصلی بحث در این نشست‌ها باشد.
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد جهانی خود را روز سه‌شنبه به‌روزرسانی خواهد کرد. کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، هفته گذشته چشم‌انداز ضعیفی را اعلام کرد و گفت که جهان که از بدهی‌های بالا رنج می‌برد، به‌کندی به سمت رشد میان‌مدت پیش می‌رود و به «آینده‌ای دشوار» اشاره کرد. بااین‌حال، جورجیوا گفت که با توجه به شرایط انعطاف‌پذیر جهانی، به‌ویژه در آمریکا و هند که در حال جبران تداوم ضعف در چین و اروپا هستند، نسبت به این چشم‌انداز «بسیار بدبین» نیست.
درحالی‌که نکول بدهی در میان کشورهای فقیر ممکن است به اوج خود رسیده باشد، انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در نشست‌های سالانه درباره مشکل فزاینده کمیابی نقدینگی که برخی از بازارهای نوظهور را که با هزینه‌های بالای خدمات بدهی مواجه کرده است، به تأخیر انداختن سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و کاهش کمک‌های خارجی بحث کنند. تنش‌های خاورمیانه هم ازجمله مباحث مهم در این نشست خواهد بود. جورجیوا در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که اگر این تنش‌ها تشدید شوند، به شکلی که تحویل نفت و گاز را به خطر بیندازد، این امر می‌تواند تأثیرات مهم‌تری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.
حمایت از اوکراین همچنین دیگر موضوع اصلی این نشست‌ها خواهد بود، زیرا کشورهای ثروتمند گروه ۷ قصد دارند تا پایان اکتبر به یک توافق سیاسی دست یابند و برگه جدیدی را برای وام ۵۰ .میلیارد دلاری برای این کشور اروپای شرقی با حمایت دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه باز کنند. این وام تا حدی به‌عنوان یک سنگر مالی در برابر پیروزی ترامپ در ماه آینده تلقی می‌شود، زیرا رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، پای آمریکا را از جنگ اوکراین بیرون خواهد کشید.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcex78v.jh8oni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین