تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲
جالب است ۰
وزیران نیرو جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی دیداری در حاشیه اجلاس بین المللی "ابتکار یک پهنا یک باند" در چین برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و ارتباطات منطقه‌ای به توافق رسیدند.
دیدار وزیران نیرو ایران و پاکستان در چین؛ توافق بر گسترش همکاری‌ها
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،سردار اویس لغاری و عباس علی آبادی در حاشیه سومین کنفرانس وزرای انرژی «ابتکار یک پهنا، یک باند» (BREP) به میزبانی چین در شهر چینگدائو دیدار کردند.
در بیانیه وزارت نیرو پاکستان آمده است: اویس لغاری با همتای ایرانی خود درباره پروژه‌های انرژی در نوار مشترک مرزی بحث و تبادل نظر انجام داد.
وی بر اهمیت پروژه های انرژی فرامرزی میان ایران و پاکستان در تقویت ارتباطات و تجارت دو جانبه تاکید کرد.
هر دو طرف در مورد همکاری های آینده به ویژه تمرکز بر توسعه پروژه های تامین برق شهر بندری گوادر در ایالت بلوچستان‌ پاکستان گفت‌وگو کردند.
آنان ضمن تبادل نظر در مورد نیاز به افزایش ارتباط انرژی میان کشورهای منطقه، بر اهمیت تقویت همکاری های انرژی در بهره برداری، نگهداری از نیروگاه ها و لزوم هماهنگی و ارتباط منظم میان مسئولان دو کشور تاکید کردند.
وزیران نیروی ایران و پاکستان همچنین مدیریت موثر نیروگاه‌ها برای حفظ تولید انرژی و برآورده کردن نیازهای رو به رشد منطقه را ضروری دانستند.
براساس این گزارش، بیست و هشتم اردیبهشت سال گذشته بهره‌برداری رسمی از بازارچه مشترک مرزی و خط انتقال برق پولان-گبد با حضور شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و نخست وزیر پاکستان در نقطه مرزی پیشین-مند افتتاح شد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdchivn6.23nwwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین