رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از الگوی تدوین شده متناسب با تحریم برای تسهیل گری و رفع موانع پیش روی تامین کنندگان قطعات خبر داد.
به گزارش سرمایهگذاری آنلاین ،حسین پور فرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیشران بودن صنعت حمل و نقل هوایی، توسعه همه جانبه کشورها را مستلزم نگاه ویژه به این صنعت دانست و گفت: توسعه صنعت حمل و نقل هوایی دارای ابعاد مختلفی است و توسعه نیروی انسانی نیز یکی از مهمترین مؤلفههای اصلی به شمار میرود.
پور فرزانه در ادامه به بحث اقتصاد هوانوردی اشاره کرد و افزود: بی توجهی به اقتصاد هوانوردی منجر به آسیب جدی به صنعت هوانوردی خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، علت ضرر ده بودن صنعت هوانوردی را اقتصاد خرده مالکی برشمرد و گفت: با تأمین هواپیما و سفارش در حجم بالاتر میتوانیم فضای اقتصاد را بهبود ببخشیم.
پور فرزانه به تجمیع بنگاههای کسب و کار اشاره و بر ضرورت تبدیل بنگاههای خرده مالکی به بزرگ مالکی تاکید کرد و افزود: بی توجهی به این امر صنعت هوانوردی را با چالش جدی مواجه خواهد کرد بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد با تجمیع سرمایهگذاری، سرمایههای لازم را به مجریان این صنعت تزریق کند.
وی یکی دیگر از مؤلفههای توسعه صنعت را توسعه مراکز تعمیر و نگهداری عنوان کرد و گفت: علاوه بر نیروی انسانی و ناوگان هوایی، تعمیرات امری بسیار حیاتی است و نمیتوان به این امر بی توجه بود چرا که منجر به آسیب جدی به صنعت خواهد بود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اقدامات این سازمان در راستای تسهیلگری و رفع موانع پیش روی تأمین کنندگان و تعمیر کنندگان قطعات خبر داد و افزود: در این راستا از الگوهای متناسب شرایط تحریم و همچنین ابزارهای قانونی هوانوردی تجاری استفاده شده است. بر همین اساس شیوه نامهها بازنگری و در حال به روز رسانی است و امیدواریم با تأثیر کیفی مبتنی بر قوانین هوانوردی بتوانیم موانع را حذف و یا کاهش داده و شاهد بهره مند شدن صنعت گران در این زمینه باشیم.
وی در ادامه در خصوص تقویت ارتباطات بینالمللی، به رایزنی با بریکس و اتحادیه شانگهای اشاره کرد و گفت: با توافقاتی که با کشور روسیه به عمل آمده است مقرر شد قطعات مورد تأیید سازمانهای هواپیمایی، مورد تأیید دو کشور قرار گیرد و این امر منجر به تسهیلگری در امر صادرات و واردات قطعه با سایر کشورها خواهد شد.