تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
جالب است ۰
معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه طی دیدار با معاون حمل و نقل وزیر راه، بر اهتمام تهران و مسکو برای افزایش ترانزیت ترکیبی از مسیر خزر و راه‌اندازی کروز دریایی بین بندر انزلی و آستاراخان تاکید کرد.
افزایش ترانزیت ترکیبی از مسیر خزر در دستور کار ایران و روسیه
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،«دیمیتری آزبروف» معاون وزیر حمل و نقل روسیه طی دیدار با «سعید رسولی» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، بر اهتمام تهران و مسکو برای افزایش ترانزیت ترکیبی از مسیر خزر، تسهیل و روان‌سازی عبور و حمل کانتینری از بنادر و راه‌اندازی کروز دریایی بین بندر انزلی و آستارا خان تاکید کرد.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه با بیان اینکه برای کاهش مشکلات حمل‌ونقل دریایی در خزر و تسهیل ورود و خروج کشتی‌ها از بنادر آمادگی داریم، تاکید کرد: مشکلات نوبت‌دهی کشتی‌ها و تخلیه کالاهای خاص و فسادپذیر از مواردی است که باید به سرعت برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.
آزبروف با اشاره به تجهیز و بهینه‌سازی بندر «ماخاچ‌کالا» برای تسهیل پهلو دهی و تخلیه و بارگیری انواع کالاها، اظهار کرد: وزارت حمل‌ونقل روسیه به دنبال توافق جامع و کامل با ایران در زمینه‌های مختلف دریایی و بندری است.
سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی نیز در دیدار با همتای روسی خود با بیان اینکه برای هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های دریایی و دریانوردی با روسیه، به دنبال اجرای برنامه اقدام مشترک هستیم، تاکید کرد: توسعه همکاری‌ها در دو پروژه ریل- بندر و جاده- بندر را به موازات هم پیگیری می‌کنیم.
رسولی با اعلام اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های لجستیکی و ترانزیتی در دریای خزر و توسعه همکاری‌های تجاری در یک بستر واحد، خواست دو کشور ایران و روسیه است، افزود: یکسان‌سازی تعرفه‌های بندری، تسهیل ترانزیت ترکیبی از مسیر خزر و روان‌سازی عبور کانتینری از بنادر دو کشور نیاز به نقشه راه جامع دریایی دارد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای برگزاری نشست تخصصی با مسکو به منظور دست‌یابی به نقشه راه جامع دریایی و برنامه اقدام مشترک در حمل و نقل دریایی آمادگی کامل دارد.
در این نشست همچنین جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به تعیین تکلیف نشدن ایجاد محوطه لجستیکی روسیه در بندر شهید رجایی، ترانزیت دریایی از بنادر ایران، طی یک سال گذشته، رشد ۱۲۸ درصدی داشته است که سهم کالاهای دو کشور قزاقستان و ترکمنستان بیشتر بوده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات کشتیرانی‌های ایران در بنادر روسی ناشی از نوبت دهی نامناسب و عدم اختصاص خدمات بندری مناسب مانند پایلوت و راهنمابر تاکید کرد: بازرسی‌های سخت‌گیرانه و نبود امکانات مطلوب برای جابه‌جایی کالاهای خطرناک و فسادپذیر از دیگر مشکلات کشتیرانی‌های ایران در بنادر روسیه قلمداد می‌شود.
اسلامی از آمادگی بندر انزلی برای راه‌اندازی گردشگری دریایی و کروز مسافری با بنادر روسیه خبر داد و گفت: انتظار داریم طرف روسی با اختصاص کشتی کروز مناسب، نسبت به راه‌اندازی خط مسافری و گردشگری دریایی با بنادر شمالی ایران اهتمام بورزد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین، نهایی نشدن تفاهم‌نامه ایمنی دریانوردی برای انجام عملیات جست‌وجو و نجات دریایی و کنترل و بازرسی فنی کشتی‌ها، طی ۶ سال گذشته، را از دیگر موارد و مشکلات دریانوردی بین دو کشور برشمرد.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه طی دیدار با معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، بر اهتمام تهران و مسکو برای افزایش ترانزیت ترکیبی از مسیر خزر و راه‌اندازی کروز دریایی بین بندر انزلی و آستاراخان تاکید کرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbswb9.rhbggpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما