تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
جالب است ۰
نشست مشترک مسئولان بخش تعاون ایران و فرانسه صبح یکشنبه برگزار شد.
فرانسه و ایران در بخش تعاون همکاری می کنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در بخش اول نشست رئیس هیئت فرانسوی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به ایراد سخنرانی پرداختند. در بخش دوم نماینده های تعاونی های فرانسه به معرفی قابلیت ها و ظرفیت های خود پرداختند.

رئیس هیئت فرانسوی اظهار داشت: «ما در پی توافقاتی که در سفر وزیر امور خارجه و وزیر کشاورزی فرانسه حاصل شد به ایران آمدیم و به دنبال این هستیم که همکاری خود را با بخش تعاون ایران گسترش دهیم و تجربیات خود را در اختیار تعاونگران ایرانی قرار دهیم. در بخش کشاورزی فرانسه ۲ هزار و ششصد تعاونی فعال هستند و ۷۵ درصد تولید محصولات کشاورزی و ۴۰ درصد درآمد این بخش در اختیار آنهاست. این تعاونی ها ۱۶۵ هزار عضو دارند و ۱۱ هزار تعاونی کوچک و پایه ای با آنها همکاری می کنند. ما با حمایت همه جانبه وزیر امور خارجه فرانسه به ایران آمدیم و مایلیم همکاری بلند مدت و قوی با ایران داشته باشیم.»

حسین صفایی، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: «استراتژی رشد کشاورزی پایدار، تنها زمانی به موفقیت کامل دست می یابد که نقش اساسی در طرح ها و برنامه به روستاییان و کشاورزان داده شده و با جلب مشارکت و ساماندهی آنان در سطوح ملی و محلی و ایجاد تشکل ها و تعاونی های موضوعی، زمینه همکاری، سرمایه گذاری و نقش آفرینی آنان در عرصه های متنوع تولید، اقتصاد و توسعه فراهم گردد.

بی تردید توسعه کشاورزی با تاکید بر تشکل های تعاونی و موضوعی راهی برای رسیدن به امنیت غذایی و دست یابی به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است. جوامعی که با تغییر الگوی کشت، به تولید پایدار و امنیت غذایی دست یافته اند، در برابر تهدیدات خارجی با کمترین اثرات منفی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی مواجه هستند.»

وی افزود: «دو حوزه برای گفت و گو وجود دارد که یکی انتقال تجربه و دانش مدیریت تعاونی است و دیگری توافق پیرامون محصولاتی است که می توانند مورد مبادله قرار بگیرند. تعاونی های ایران در حوزه کشاورزی به صورت گسترده در سطح روستاها فعال هستند اما مشکل اصلی ما پایین بودن بهره وری است. از دیگر مشکلات تعاونی ها رغبت کم سرمایه گذاران برای ورود به این بخش است و ما می خواهیم برای حل این مشکلات از تجربیات فرانسوی ها استفاده کنیم. »

منبع: پایگاه خبری جامعه خبر

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.79xrak9y3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین