تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۸
جالب است ۰
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور در وضعیت بحران اقتصادی بسر می برد و باید حرکت اورژانسی برای بهبود آن انجام داد.
بیشتر مردم در فقر مطلق هستند/ حرکت اورژانسی برای مشکلات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد باقر قالیباف در برنامه گفتوگوی ویژه خبری برنامه های مدیریتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود را تشریح کرد و گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران انقلاب مستضعفان است و در فرهنگ مردم توجه به فقرا ریشه عمیقی دارد. از این رو مسئولان وظیفه خود را در نیاز سنجی محرومان می داند.

اکنون کشوردر بحران اقتصادی بسر می برد و شاهد بیش از 25 هزار نفر محروم در جامعه هستیم که باید در حرکتی اورژانسی ایران را از این بحران خارج کنیم.

وی شرایط بحرانی کنونی را چون مجروح تصادفی تشبیه کرد و گفت: باید اقدام سریع ایی برای جلوگیری از شدت آن  انجام دهیم اما اقدامات اساسی و ریشه کن شدن آن نیاز به زمان دارد.

قدرت خرید از سال 94 تا عصر حاضر یک سوم کاهش داشته که با هدفمندی یارانه ها باید دریافتی این قشر به 150 تومان افزایش پیدا کند.

سامانه ملی کارانه راه اندازی می شود

5 میلیون شغل در برنامه اداره کشوری اینجانب قطعی است و یکی از برنامه های کاربردی در نظر گرفته شده در این خصوص راه اندازی سامانه کلی کارانه است که جوانان از  18 سالگی می توانند مشخصات خود و سوابقی که تا به این سن داشته اند را ثبت کنند و سپس بر اساس ضوابط به مراکز کاری معرفی شوند.

250 هزار تومان کمک خرج برای جوانان جویای کار که در سامانه ثبت نام شده اند در نظر گرفته شده است که با جذب نیرو آن مبلغ به مرکز کاری اعطا می شود.

بخش های خصوصی قدرتمند تر از دولت می تواند شغل ایجاد کند و الویت کار برای بخش های خصوصی در نظر گرفته شده است.

قالیباف با توجه به بحران های اقتصادی موجود در کشور گفت: خانواده هایی با وجود اینکه زن و مرد شاغل هستند باز هم به مشکل اقتصادی برخورد می کنند و این در حالی است که در جامعه زنان بی سرپرست و بد سرپرست وجود دارد که علاوه بر تامیین معیشت باید به نیاز های خانواده هم بپردازد و دولت وظیفه رسیدگی به آنها را دارد.

وی همچنین به خانواده هایی که معلولی را در خانه دارند اشاره کرد و گفت: باید به ازای هر معلول 50 هزار تومان داده شود و همچنین نیاز های بهداشتی آنها رفع شود.

حوزه های آی تی، روستایی، صنایع کوچک، گردشگری، خدمات و صنعت به طور حتمی می توان در آن 5 میلیون شغل ایجاد کرد زیرا حدود ۵۱ میلیون تن تولیدات پتروشیمی داریم که می توانیم تا ۶۱ میلیون تن در کمتر از یک سال آن را افزون کنیم.

 

۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیر مستفیم از هر یک میلیون تن محصولات  پتروشیمی ایجاد می شود. دست آورد های این عمل در ایران  موجود است اما زمانی که گاز به مواد اولیه تبدیل شده و صنایع پایین دستی تبدیل می رود با مشکلاتی چون ارزش افزوده پیدا می کند.

خبر در حال تکمیل است..

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.gbsurhb5fiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین